ارزیابی ساخت و ساز و مطالعات امکان سنجی شهرسازی چیست؟

شما بدون برنامه کاری تجارت خود را شروع نمی‏کنید، درست است؟

چگونه می فهمید الزامات قانونی برای تحقق برنامه کاری تان چیست؟ چگونه می توانید بگویید که آیا قیمت و پیش بینی فروش شما کافی است؟ چگونه می دانید چه کمپین‏های تبلیغاتی را و در چه زمانی اجرا کنید؟

این موارد در مورد ساخت و ساز نیز صدق می کند.

ارزیابی ساخت و ساز مانند یک برنامه تجاری است. این ارزیابی به شما كمك می كند تا پروژه های پیچیده را تجزیه كنید و آنها را كنترل کرده و با كمترین غافلگیری ممكن به موقع اجرا كنید. برنامه ریزی شما به کاهش خطرات، پیش بینی سرمایه گذاری مورد نیاز، مدیریت زمان بندی، دریافت مصوبات قانونی و نظارتی و جلوگیری از تنگناها کمک می کند.

درست همانطور که یک طرح تجاری ساخت و ساز نقش مهمی در جذب سهامداران مختلف با چشم انداز کسب و کار بازی می کند، ارزیابی ساخت و ساز و مطالعات امکان سنجی شهرسازی نیز بسیار مهم خواهد بود. درک و پشتیبانی ذی نفعان پروژه از بانکداران گرفته تا سازندگان و سایر افراد از پروژه شما بسیار ارزشمند خواهد بود.

 

چرا انجام مطالعات امکان سنجی اقتصادی مهم است؟

تهیه یک مطالعه جامع، زمان و تلاش زیادی را می طلبد، اما پس از اتمام نه تنها برای توسعه‏گر بلکه برای تیم توسعه به عنوان راهنمای پروژه مفید خواهد بود.

در تهیه مطالعات امکان سنجی شهرسازی، مزایای زیر را کسب خواهید کرد:

نرم افزار امکان سنجی شهرسازی مقدماتی – این مهمترین جنبه مطالعات امکان سنجی است و ضروری است که بتوانید مطمئن شوید که معامله شما موفق خواهد بود یا خیر. این ارزیابی ساخت و ساز مقدماتی، سود تقریبی را تعیین می کند و از هدر رفتن وقت، انرژی و پول شما صرفه جویی می کند.

آزمایش مفهوم – هزینه بیش از حد مجاز می تواند یک پروژه شهرسازی را فلج کند. ارزیابی سیستماتیک ساخت و ساز به شما امکان می دهد اشتباهات خود را قبل از اتمام پروژه روی کاغذ انجام دهید.

اعتماد به نفس – مطالعات امکان سنجی شهرسازی جامع باعث افزایش اعتماد به نفس توسعه‏گر در توانایی خود در پیشبرد توسعه می شود. بعضی اوقات، اگر مفهوم پروژه صحیح باشد و تقاضای خوبی برای پروژه شما وجود داشته باشد، حتی ممکن است کمبود تجربه در کار را جبران کند.

امور مالی و اقتصادی – مطالعات امکان سنجی شهرسازی سطح مالی مورد نیاز در مدت زمان مشخص را نشان می دهد. کمبود سرمایه و مشکلات زودهنگام گردش پول در یک پروژه دو دلیل عمده شکست پروژه‏های جدید توسعه است. تجزیه و تحلیل امکان سنجی همچنین به شما امکان می دهد تا ایده های خود را به بانکداران و سرمایه گذاران بالقوه منتقل کنید و به آن ها در درک و قدردانی از دلایل پشت ایده های خود کمک کنید.

 

مطالعات امکان سنجی شهرسازی

هدف توسعه گران املاک دستیابی به حداکثر پتانسیل و بهترین کاربری ممکن برای توسعه است. به عبارت دیگر، هدف تحقق بیشترین سود ممکن است که آنها می توانند از یک سایت توسعه بدست آورند.

به منظور اطمینان از اینکه پروژه شهرسازی سطح مشخصی از سود را فراهم می کند، مطالعات امکان سنجی اقتصادی در مرحله اولیه کار تهیه می شود. تنها هدف این مطالعه تعیین اعداد مالی پروژه و ارزیابی بازگشت سرمایه پروژه است.

مطالعات امکان‏سنجی شهرسازی جریان نقدی (میزان پولی که پس از پرداخت کلیه هزینه ها باقیمانده است) و حقوق صاحبان سهام (پول باقیمانده توسعه گر پس از پرداخت بهره و وام ها) را بررسی می کند.

معمولاً مطالعات امکان سنجی شهرسازی مقدماتی بر اساس ” هر قطعه یا هر واحد” انجام می شود و بدین وسیله سود و هزینه ها بر اساس یک دارایی شخصی تقسیم می شود.

به عنوان مثال، هنگام تصمیم گیری برای خرید سایت توسعه ده خانه شهری با قیمت 2 میلیون دلار ، 200،000 دلار به عنوان قیمت پرداخت شده برای زمین برای هر خانه شهری در نظر گرفته می شود.

بیایید به هزینه های مختلف ساخت و ساز نگاهی بیاندازیم که باید هنگام انجام مطالعات امکان سنجی اقتصادی شهرسازی در نظر گرفته شود.

 

گروه مطالعات امکان سنجی شهرسازی شارمند

 

Source: www.propertydevelopmenrsystem.com

 

هزینه های پروژه

هزینه های خرید زمین و تملک

این شامل تمام هزینه های مرتبط با دستیابی به ملک/سایت توسعه می شود. به عنوان مثال، ارزش اراضی، مالیات خرید ملک، هزینه های حقوقی (به عنوان مثال هزینه های وکلا / هزینه های انتقال) ، نرخ ها و تعدیل مالیات.

هزینه های مالی

می توانید به دو صورت وجود داشته باشد، به عنوان مثال، ممکن است بخواهید ابتدا در سایت توسعه مستقر شوید و بعداً ، تصمیم به توسعه سایت بگیرید. در این سناریو، می توانید وام جزئی دریافت کنید تا زمین را بدست آورید. پس از آمادگی لازم با مجوز توسعه یا پروانه ساخت خود، می توانید وام ساختمانی دریافت کنید.

سایر هزینه هایی که به بخشی از هزینه های مالی تبدیل می شوند شامل هزینه های درخواست (معمولاً 1٪ مبلغ وام است و بانک های مختلف هزینه های مختلف برنامه شارژ می کنند و می توان در مورد آنها مورد مذاکره کرد) ، هزینه های تأسیس ، ارزیابی بانکی و حقوقی می‏باشند. برخی از کارگزاران ممکن است برای تنظیم وام هزینه بیشتری را درخواست کنند.

نرخ بهره بانکی نیز که از اولین قسط کسر می شود نیز بخشی از هزینه های مالی است.

هزینه های نیروهای حرفه ای

این هزینه ها باید شامل کلیه هزینه های مشاوران و متخصصان باشد. همه مشاوران و متخصصان در هر پروژه استفاده نمی شوند. هزینه های نیروهای حرفه ای بسته به اندازه پروژه متفاوت است. برخی از متخصصان مورد نیاز برای شهرسازی معماران، شهرسازان، طراح ساختمان، مهندس عمران، مهندس هیدرولیک، مهندس سازه هستند.

مشارکت شورا

شوراها برای موارد بسیاری هزینه دارند. برای شروع، دو هزینه اصلی برای توسعه املاک مسکونی وجود دارد – هزینه های تأیید توسعه یا هزینه های تفویض طرح و هزینه های پروانه ساخت. بسته به آنچه در حال توسعه هستید می توانید هزینه های تفکیک اراضی، کلاس اجتماعی و تغییر کاربری و منطقه بندی را نیز داشته باشید. شوراها همچنین هزینه سهم شورا را نیز به عنوان سهم توسعه معرفی می کنند. این پرداخت‏ها اساساً بار اضافی را در زیرساخت های شورا جبران می کنند.

هزینه های تأسیسات زیربنایی

تأسیسات زیربنایی یک سایت توسعه از جمله آب، برق، فاضلاب و گاز هزینه ای در بر دارد.

 

منبع:

www.propertydevelopmenrsystem.com